Convertex24 exchanger
Go to the Convertex24 site
Information from the exchanger administration
Convertex24.io - professional cryptocurrency exchange service.
Leave feedback about the exchanger
Other exchangers
|
| Status: | active | Reviews: | 22 | ||
| Age: | 5 years 6 months | Financial claims: | 02 | ||
| On BestChange: | 3 years 1 month | Total currencies: | 11 | ||
| Country: | Exchange rates: | 99 | |||
| AML transparency: | AML | Total reserves: | $31 031 279 | ||
| Your name: | |
| * Your e-mail: | |
| * Review: | |
| * Type: | |
| * Star rating: | |
When creating a financial claim, please make sure that the exchange regulations specified on the website Convertex24 have been violated and that you haven't received funds for the order. Please note that the claim may be turned down in the following cases:
Be sure to indicate the exchange order number. It will help the Convertex24 administrator resolve the problem more quickly. If you didn't like the Convertex24's service and want to write about it, use the Comment review type. |
|
| Order number: | |
| * | |
| Saul | 93.109.43.* | October 6, 2026 20:06 |
I created the order and sent the required 200 USDC (ERC-20) to the payment address provided by Convertex24. The transaction was successfully confirmed on the Ethereum blockchain several hours ago, but the exchanger has still not credited the payment, updated the order, or completed the exchange.
Order ID: ***
Amount sent: 200 USDC (ERC-20)
TXID: 0xfac0f758a9cb0e4a8a6e9252e0a3cd7c7cc90a2b2478ba9fa5ca148f5e42b8de
The blockchain transaction is confirmed and clearly shows the funds were successfully transferred to the address specified in the order.
I have repeatedly contacted Convertex24 support and provided both the order number and transaction hash. Their support is not providing any meaningful response. Messages are either ignored/not delivered, or the operator simply asks for the order number again without addressing the issue.
At the time of this complaint, the order remains marked “Accepted, awaiting to be paid by client”, despite the payment already being confirmed on-chain.
I am requesting that Convertex24 immediately locate and process my payment and complete the exchange, or return the full 200 USDC to me.
I have screenshots of the order, blockchain confirmation, transaction details, and the complete support conversation available as evidence.
| BestChange admin | October 6, 2026 20:15 |
We request the exchanger's administrator to respond to the user's complaint.
Sincerely, administration of the BestChange exchanger monitor.
| Convertex24 admin | October 6, 2026 21:01 |
| BestChange admin | October 8, 2026 02:54 |
We have received a response from the Convertex24 exchange service regarding your complaint and have also reviewed the transaction you provided.
According to the information from the exchange service and our own verification of the blockchain transaction, the funds were sent to the following address: 0xa63DBF8e64D0a4A3Cc87B22aa303064Ca81880Bd
However, according to the order details provided by the exchange service, the payment address specified in your order was different.
Since the funds were not sent to the address indicated in the order, the payment was not received by Convertex24, and therefore the exchange service has no financial obligation to complete the exchange or issue a refund.
Sincerely, administration of the BestChange exchanger monitor.
| Aleksey | 156.202.196.* | September 9, 2026 20:11 |
| Kim | 27.125.246.* | June 25, 2026 14:49 |
| Cloude | 77.53.238.* | June 5, 2026 15:54 |
| Mad | 64.145.65.* | May 27, 2026 19:08 |
| Samuel | 181.33.191.* | May 19, 2026 18:45 |
| Fred | 179.33.158.* | May 1, 2026 19:08 |
| Pavel | 212.6.44.* | April 22, 2026 08:34 |
| Sammy | 95.194.139.* | April 20, 2026 16:41 |
| Oscer | 140.228.24.* | April 11, 2026 17:29 |
| Nick | 81.56.85.* | January 8, 2026 19:19 |
| Nick | 81.56.85.* | December 30, 2025 19:20 |
| Nick | 81.56.85.* | December 29, 2025 15:21 |
| Lev | 93.170.175.* | December 24, 2025 11:53 |
| Nick | 81.56.85.* | December 19, 2025 19:00 |
| Nick | 81.56.85.* | December 15, 2025 12:55 |
| Nick | 81.56.85.* | December 13, 2025 12:31 |
| Lilu | 81.84.209.* | October 17, 2025 09:14 |
For XMR, 10-50 confirmations is normal. But they have 150 confirmations. What's so special about them? Nothing!
The transaction was held for over 6 hours. Until the rate dropped. After the transaction was completed, they recalculated it, and I lost 10%.
I don't recommend it!
| BestChange admin | October 17, 2025 09:46 |
We request the exchanger's administrator to respond to the user's complaint.
Sincerely, administration of the BestChange exchanger monitor.
| Convertex24 admin | October 17, 2025 10:40 |
We're sorry you weren't satisfied with the exchange.
Unfortunately, 150 confirmations is a necessary measure due to the recent attack on the Monero network. We won't receive your coins until the network reaches 150 confirmations, and we can't manage them. You were notified of the required number of confirmations before placing your order. Unfortunately, we are not responsible for any losses caused by exchange rate fluctuations.
| BestChange admin | October 20, 2025 12:45 |
We have conducted an internal review.
According to the results of the verification, the recalculation of your order was performed correctly, as the exchange rate changed proportionally to the rate variation between the moment of order creation and the time when the required number of confirmations was received.
Sincerely, administration of the BestChange exchanger monitor.
| Josh | 192.42.116.* | August 3, 2025 21:16 |
| Convertex24 admin | August 3, 2025 21:22 |
Your order has been completed according to your order amount. According to our user agreement, there is no recalculation upwards.
Best regards, convertex24.io
| YARELI YOSELIN Prez Alvarez | 200.68.167.* | February 20, 2025 08:34 |
| Zelie | 185.220.101.* | January 27, 2025 11:14 |
1) Their website claims that they require 10 confirmations for XMR payments, but the order page still showed "Accepted, waiting to be paid by client" after the transaction reached the number of required confirmations. I asked support and they very quick and responsive, they told me to wait.
2) After a while the order status changed to "The order is completed", but there was no sign of the funds on the blockchain, so I contacted support again, they told me that the exchange was processing the withdrawal of funds, and I should wait.
Eventually I received the funds, so I have do not have any financial claims, but it was a nerve wrecking experience, so I would not recommend this service if you would like some piece of mind.
| Convertex24 admin | January 28, 2025 14:47 |
We are sorry that this order caused you difficulties.
We would like to note that all orders are processed according to the rules described on the order creation page.
Your order was also processed according to all the rules, including all time regulations.
If you have any questions, just feel free to ask them to our operator in the online chat.
Best regards
| Yury | 176.116.124.* | October 4, 2024 14:28 |
| Alex | 166.48.61.* | September 25, 2024 20:57 |
| Leon | 109.132.131.* | September 15, 2024 10:15 |
bestchange rate 59880.95 USDT 1 BTC
exchange rate applied 60271.29 (after payment)
Amunt of Exchange: 7435 Teter ERS20 OSDT -> 0.12416303 Bitcoin BTC then the account 1DNtsETsFchit1LsIVtss9atsiFGRf3Zh8fsbkV
paid then convertex24 OSDT our af03d5121d7a5ae7d7de4f6d5a0b76f89f169k7366tsdf2d49e01a4f2b2703ff 7435 OSDT
received from convertex24 af03d5121d7a5ae7d7de4f6d5a0b76f89f169c7366cddf2d49e01a4f2b2703ff 0.123359
instead of 0.12416303
convertex24 proposed compensation of 20 OSDT,
its 41% of the differential lost. And agreed, provide email OSDT TRS20 address TVo5HnsonctaifBRuspA72pStrOShvKsStr.
convertex24 hold tney send but no any transaction about this address in TRON network.
convertex24 say they do internal transaction on ***.
But I never has account on ***
| Leon | September 15, 2024 10:20 |
| BestChange admin | September 15, 2024 10:23 |
We request the exchanger's administrator to respond to the user's complaint.
Sincerely, administration of the BestChange exchanger monitor.
| Convertex24 admin | September 15, 2024 11:53 |
If your service cannot automatically credit your payment because it does not automatically read internal transactions, then this is your service's problem, not ours. We cannot help set up your service provider. Please contact your service, provide screenshots and explain the situation in detail. Only they can help you.
| Convertex24 admin | September 15, 2024 12:28 |
| Leon | September 15, 2024 12:44 |
Until transaction appear in public blockhain with valid address its your responsibility.
when transaction got confirmation it become mine and my provider (to put it to my wallet).
| Convertex24 admin | September 15, 2024 13:41 |
| Leon | September 15, 2024 14:02 |
I ve send detailed explanation to bestchange. Let wait for their solution.
| Convertex24 admin | September 15, 2024 14:30 |
| Leon | September 21, 2024 21:38 |
| Convertex24 admin | September 21, 2024 21:41 |
Convertex24 exchanger's most popular directions for the last 30 days:

